Monday, May 11, 2015

Täna kirjutan lihtsalt mõningaid mõtteid Teile siia, sest sujuva jutuna kirjutades oleks see liiga laialivalguv.
  • Ükspäev öövahetusse sõites ootasime foori taga ja siin ikka koguaeg näeb erinevaid asju. Küll käib mingi mees autodevahel ja pakub mingeid salvrätikuid, küll mingi mees žongleerib ning käib siis oma mütsikesega autode akende juures, et show eest raha saada.
  • Mul on tõesti vist otsaette kirjutatud, et olen turist. Emadepäeval oli siin mingi paraad, mida ma tee ääres vaatama jäin ja mul oli tunne nagu hoopis mina oleksin vaatamisväärsus. Mingid paraadi tüübid tegid omastarust isegi salaja pilti.. 
  • Ja siiani ei saa ma aru sellest, kuidas ma lihtsalt jalutan poest koju ja mingi suvaline tüüp tahab minuga rääkida ja dringile minna. Ja no see reaktsioon, kui ma päikeseprillid eest ära võtsin ja see tüüp mu silmi nägi.. haha, priceless!
  • Siin üldkirurgias on ikka toredad inimesed. Alati naeratavad, on sõbralikud, üritavad mind õpetada. Ja tahavad, et ma ikka näeksin võimalikult palju. Täna ka küsisin, et kas mul oleks võimalik näha mõnda protseduuri (nt bronhoskoopiat), mida tehakse kuskil mujal, mitte osakonnas. Ja kohe helistati, et tudeng tahab tulla ja öeldi, et pole probleemi. Kahjuks aga oli ajaga mingi segadus ja protseduur toimub hoopiski homme.
  • Vihkan seda, kuidas siin absoluutselt KÕIK infusioonikorgid nii üle vindi keeratakse, et ma ei jõua neid lahti keerata. Ükspäev ka ei jõudnud tsentraalveenikateetri korki lahti keerata ja mul ei olnud taskus parasjagu žgutti ka, mida sellistel juhtudel kasutan. Ja see patsient sai minu peale nii pahaseks ja sõimas, et miks see õde juba ei tule. Käisin siis žguti järel ja tegin oma asjad ära ja see "aitäh", mis tema suust pärast seda kõlas, ei sisaldanud mitte ühtegi emotsiooni ega tänutunnet. See oli lihtsalt mingi suvaline sõna. Alles siis, kui olin "voolikud" särgi külge teibiga kinnitanud, kõlas tema suust üks korralik "aitäh". 
  • Viimases öövahetuses oli minu sektoris ainult 5 patsienti ja see öö oli lihtsalt nii-nii rahulik. Mina ei käinud mitte ühtegi korda ühegi kella järgi öö jooksul ja saime päris korralikult hommikuni magada.
  • Viimases öövahetuses telliti pitsat ja kui ma ainult pool jõudsin ära süüa, siis öeldi mulle, et : "Sa oled nii peenike, Sa pead sööma, muidu Eesti tagasi minnes arvatakse, et Sulle ei antud siin Riminis süüa!" Ja siis üks õde pööras oma tagumiku minu poole ja näitas: "Voh! See on ilus. Siin peab ikka midagi olema!" Hahahah :D 
  • Üks arst tõmbab lihtsalt kogu aeg e-sigareti, mis tal kaelas ripub. Vahest mõtlen, et.. kas ta teeb seda opisaalis ka või, sest tõesti jääb vahepeal tunne nagu ta ei saakski muudmoodi olla, kui et iga 2 minuti tagant jälle üks mahv tõmmata.
  • Tunnen puudust sellest, et terve praktikapäeva jooksul oleks käed-jalad tööd täis.
  • Siin Riminis on juba täielik Eesti suvi! Minu esimene ujumine sellel aastal on tehtud ja päikest saab juba korralikult nautida.
  • Nägin täna ühte Geriaatria osakonna hooldajat, kes juba kaugelt mind nähes hõikas mulle tsau. Rääkisime veits juttu ja ta ütles, et ma pean kindlasti minema oma viimasel päeval Geriaatria osakonda ja headaega ütlema. Ütles mulle, et ma olen väga tore tüdruk. Kuidagi nii palju rõõmu tegi mulle temaga rääkimine. Üldse on alati tore näha Geriaatria kolleege! :)
  • Siin üldkirurgias ei möödu samuti vist ühtegi päeva, kus keegi ei kommenteeriks minu juukseid või küsiks, kas need on päris või mis värvi mul tegelikult juuksed on või kuidas ma omale patsi punun. Ja no ikka tahetakse ju mu patsi katsuda ka.
  • Väga paljud siin haiglas arvavad, et ma olen inglane. Ja kui ma ütlen, et ma olen pärit Eestist, siis imestavad ja mõtlevad, et kas Eestis räägitakse siis inglise keelt. 
  • Aeg läheb ikka nii ruttu. Veel 6 praktikapäeva Üldkirurgias ja siis tulebki juba 4 viimast nädalat uues osakonnas. See viimane kuu siin läheb raudselt mega kiirusel ikka, aga veel on nii palju asju, mida tahaks näha ja avastada. Õnneks on nüüd järgmised 2 nädalavahetust vabad! 

Loodetavasti saan varsti Teile rohkem pilte ka postitada! Rimini on ikka nii-nii ilus ja alati kui keegi küsib, et kas mulle Rimini meeldib ja kauaks ma jään, siis see lause lõpp, kui ma ütlen, et juunis pean tagasi Eesti lendama, on lihtsalt nii kurva tooniga..

No comments:

Post a Comment