Sunday, March 29, 2015

Ma ei ole paar päeva kirjutanud siia midagi, sest ma olen lihtsalt nii väsinud olnud koguaeg. Igatahes, mul on nüüd 2 praktikapäeva oma päris juhendajaga seljataga ja ütleme nii, et esimene päev oli ikka päris hirmutav. Mu juhendaja on MEGA professionaalne ja seega ka minu suhtes hästi nõudlik. Ta ütles ka, et ma olen kindlasti näinud teistsuguseid töövõtteid jne, aga tema teeb nii ja mina hakkan ka nii tegema. Isegi süstalt pean hoidma nii käes nagu tema. Ja esimesel päeval küsis ta minu käest niiiiii palju ravimeid ja ravimrühmi, et ma mõtlesin, et ma olen vist farmakoloogia suulisel eksamil. Hästi raske päev oli, aga lohutasin end alati sellega, et kui ma tema juhendamisel õpin, siis ma ikka arenen väga palju! 

Mis ma siis nendel praktikapäevadel tegin ja mis ma märkmikusse kirjutasin?
  • Jagasin ja manustasin patsientidele suukaudseid ja intravenoosseid ravimeid. Juhendaja õpetas mulle isegi mõned laused, mida ma siis nüüd kogu aeg praktiseerin: "(patsiendi nimi), le ho portato le medicine. Le prende intere o tritate?" Ja kui patsient vastab intere, siis küsin: "Una alla volta o tutte insieme?".
    Ehk siis.. Ma ütlen patsiendile:  "..., ma annan Teile ravimit. Kas soovid tervelt või peenestatult? Ühe kaupa või kõik koos?"
  • Üritasin aru saada, millest nad vahetuse üleandmisel räägivad patsientidest, mida nad paberile kirjutavad ning mis lühend midagi tähendab.
  • Mõõtsin vererõhku, veresuhkrut. 
  • Õppisin tundma osakonna ruume, mis kuskil asub. 
  • Korrastasin carellot ja registreerisin ravimeid.
  • Teostasin ühe teise praktikandiga EKG-d.
  • Riminis on akadeemilise õendusloo tegemine palju lihtsam kui meil Eestis. Kui meie peame kõik ise kirjutama, siis nendel on antud kõik tabelite ja skaalade näol ette ning teevad ainult vastavatesse lahtritesse ristikesi. Samuti võib neil olla maksimaalselt 3 õendusprobleemi, millest nad ainult ühte analüüsivad põhjalikumalt. Materjalina võivad nad kasutada google otsingut ja wikipediat!!!! Näitasin ka ühele tudengile siin, et meie otsime teadusartikleid inglise keeles ja võime neid kasutada, mitte wikipediat. 
  • Akadeemilise õendusloo tegemisel eelistavad siinsed praktikandid patsiente, kellel on südamepuudulikkus või kellel on olnud insult.
  • Temperatuuri mõõdetakse siin kõrvast.
  • Nägin anamneesi võtmist ja seda tehti palatis, kus oli teine patsient+tema lähedane inimene. Ja küsiti kõike nende kuuldes.
  • Ninakanüüli kohta ütlevad nad siin occhiali ehk prillid, Eestis ütleme me vuntsid. 
  • Õed teevad siin ka hooldajate tööd, sellepärast peabki koguaeg ringi jooksma, et kõik asjad ikka ära jõuaks teha enne vahetuse lõppu.
  • Juhendaja ütles, et pean enne öövahetust päeval magama 14-18-ni, et siis elan öövahetuse ilusti üle. Öövahetused pidid olema praktikantidele head, sest siis saab rohkem erinevaid asju proovida ja teha. 



Kuna eile oli mul pärastlõunane vahetus, siis mõtlesin, et lähen uurin ja avastan natukene koduümbrust. 









Siin me siis elame. Meie korter on kohe siin pildil näha, 2. korrus, kus on terrass ja maja külje peal rõdu.




Täna ärkasin juba päris varakult, et päeval und tuleks ja natukene enne öövahetust magada saaks. Mõtlesin siis, et lähen supermarketisse. Googeldasin, et kus on Conad'i supermarket. See linna kaart, mis mul on, seal polnud isegi seda tänavat näha, seega seiklesin ma sinna. See oli mega kaugel, tagasi tulin kaks kilekotti käes ja see oli nagu trenni eest! Aga sain mere ääres jalutada ja avastasin, et seal oleks super mõnus joosta. 




Tagasi tulla oli päris raske, vahepeal korraks puhkasin ja nautisin vaadet merele.


Supermarket oli mega suur ja toiduvalik oli väga lai. Kaardiga makstes pidi minema iseteenindus kassasse, mis oli väga mugav ja lihtne. Siin pildil on siis minu ostud, kokku läks maksma 15,26€.


Kui oma ostu olin ära teinud ja hakkasin asju kotti pakkima, siis tuli üks poemüüja ja andis mulle selle šokolaadist kellukese tasuta kaasa. Kevadpühad ju tulemas! :)



Lähen nüüd üritan paar tundi magada ja siis juba öövahetusse! Uuuh.. ma loodan, et suudan selle 10 tundi ikka seal öösel vastu pidada. Wish me luck! :) 

No comments:

Post a Comment