Monday, March 30, 2015

Esimene öövahetus üle elatud ja läks minu arust super hästi. Mõtlesin küll, et jään vahetusse hiljaks, kuna buss, millega rongijaama lähen siit korteri juurest, jäi hiljaks ja rongijaamast ei läinud bussi ka haigla juurde edasi, seega.. pidingi minema jala! Üksi ja pimedas.. Aga kõndisin kiiresti ja jõudsin poole tunniga haigla juurde ja sain oma sisenemise aja täpselt ära märgitud. Muidu oli rahulik öö eile, tegime vajalikud asjad ära ja siis harjutasin viaalist süstlasse vee aspireerimist seni kuni näpp oli valus ja õhku enam süstlasse ei tulnud, vaid kogu vesi tuli korraga. Öösel väga und ei olnudki, õppisin ja täitsin oma praktikaraamatut ning aeg läks suht ruttu. Hommikul sain verd võtta, jee!!! Ja õppisin uued laused: "Le provo la glicemia/to zuccero nel sangve. Ha dormito questa notte?".

Tähelepanekud öövahetusest:
  • Öövahetuses töötab 2 õde(üks meeste osakonnas ja teine naiste), 2 hooldajat ning 1 valvearst (kolme korruse/osakonna peale kokku).
  • Vereanalüüside jaoks on patsiendi triipkoodi juures kirjas, mis värvi katsutisse verd võtma peab. Selliseid saatekirju nagu meil Eestis on, siin ei ole.
  • Enamustel patsiendid vajavad hapnikravi. 
  • Õed aspireerivad siin röga ja üks patsient oli täiega õnnelik ning nautis seda protseduuri. 
  • Rimini haigla allüksusesse kuulub veel 3 haiglat lähedal asuvatest linnadest. Ühes haiglas tappis õde kaaliumiga patsiente. Seetõttu neil kaaliumit väikeste ampullides enam ei ole, vaid on lahusena, seega ei ole see enam nii ohtlik. Elektrolüüte jms hoitakse peale seda juhtumit seifis. 
  • Peale südaööd kontrollib alati üks õde defibrillaatorit. Kas on töökorras ja kõik vajalikud juhtmed omavahel ühendatud, et kohe vajadusel kasutada saaks.
  • Juhendaja rääkis, et 2-6 aprill (pühade ajal) on rannas, sadama lähedal selline üritus nagu Paganello, kus Itaalia noored saavad kokku ja mängivad frisbit. 
Peale öövahetust läksin siis ilusti number 9 bussi peale, millega alati oleme rongijaama tulnud ja sealt edasi nr 4-ga sõitnud. Buss sõidab läbi vanalinna ja vaatasin, et okei, buss ei keeranud sinna tänavasse kuhu muidu ja mõtlesin, et äkki sõidab siis natuke teise ringiga. Siis hakkas bussi peale muudkui koolilapsi tulema. Mitu korda vaatasin bussis, et see bussijuht sõidabki lastele otsa, sest sõitis neile nii lähedale kui peatus. Aga siis hakkasin nägema mingeid silte Bolognasse jne ja mõtlesin, et okoo.. ma olen vale bussi peal! Rääkisin siis bussijuhile, et kas ma saan rongijaama, ütles et ei ja viis mu bussipeatusesse, kust ma pidin teise bussiga edasi sõitma. Kui ma bussi pealt maha astusin ja üritasin kaardi pealt vaadata, kus ma asun, siis ma olin ikka mega segaduses. Ma ei leidnud seda tänavat esialgu kaardi pealt, sest ma ei arvanud, et ma nii kaugele omadega jõudnud olen. Õnneks üks poiss bussipeatusest näitas mulle kaardilt, kus asun, aga ma ei saanud ikkagi aru, mis suunas ma liikuma pean hakkama. Ei saanud enam küsida ka, sest poiss jooksis bussi peale. Seega lihtsalt kõndisin ja naersin omaette, et no kuidas ma küll nii kaugele ära eksisin. See oleks olnud lihtsalt nii naljakas minu jaoks, kui ma oleksin pidanud mingi 2-3 tundi jalgsi peale öövahetust oma tänavale kõndima. ÕNNEKS sain ühe bussi peale, millega sain ilusti rongijaama ja sealt edasi kohe koju. Vot selline seiklus kohe hommikul vara.

Koju jõudes ei olnud mul eriti und ka ja jäingi magama vist alles 9 ajal ja juba 12:30 olin üleval ja ega kauem magada ei saanudki, sest pidin ju minema ikka linna avastama. Sammud viisid mind ikka ja jälle mere äärde. .






Mere ääres, sadamas ja vaateratta juures oli tegelikult hästi palju rahvast. Kaks meest käisid isegi juba meres ujumas. Ja nagu siit videost näha ka, siis korjati merekarpe :)



No vaadake ise .. Rimini on lihtsalt nii-nii ilus!!!! 





Homme on mul ka vaba päev ja lähen vanalinna avastama. Seniks aga.. musid-kallid-paid ja saadan Teile päikest siit Itaaliast :) 

No comments:

Post a Comment