Tuesday, March 24, 2015

Esimene praktikapäev

Nonii.. täna oli siis esimene praktika päev. Jube oli hommikul haiglasse minna, sest kartsin, et äkki mind ei võeta seal hästi vastu, ei lasta midagi teha ja hoitakse eemale, kuna nad ei oska väga inglise keelt. Minu hirm oli küll asjatu, sest kõik olid nii toredad, sõbralikud, rõõmsameelsed, alati tervitasid ja naeratasid kui vastu tulid.

Minu tänane juhendaja küll ei osanud eriti inglise keelt, aga kuna mina olin seal itaalia-eesti ja inglise-itaalia sõnaraamat taskus ja tema kasutas pidevalt oma väljendamiseks Google translate'i, siis saime ilusti hakkama. Ta näitas mulle kus miski asub ja üldse üritas kõigest väga põhjalikult rääkida ja seletada. Samuti lasi ta mul kohe ennast erinevatel protseduuridel aidata ja sain ka ise päris palju esimese päeva kohta teha, seega see 7 tundi seal haiglas möödus väga kiirelt.

Praktikal olles oli mul taskus märkmik, kuhu ma oma mõtteid üles kirjutasin. Siin on mõned neist:
  • Osakonnas ühel pool on mehed, teisel pool naised. Osakond on jaotatud neljaks korpuseks. Iga õde tegeleb oma korpuse patsientidega. Meestel on üks arst, naistel teine arst.
  • Üks patsient oskas inglise keelt. Küsis minult, kust ma pärit olen ja ütles, et oii Eesti on ju nii kaugel.
  • Prügi siin ei sorteerita nii nagu meil. Kõik infusioonisüsteemid, süstlad, kindad, paberid, pakid lähevad ühte prügikasti. Klaas ja nõelad lähevad eraldi. Kehavedelikega kokkupuutuvate asjade jaoks on küll eraldi prügikast, aga seda vist siiski väga ei jälgita.
  • Hommikul käis kirikuõpetaja iga palatis ja luges koos patsientidega palvet. Üldse nad on siin väga religioossed.
  • Vahendid on neil siin ka nii teistsugused: kanüülid, katsutid, žgutt, ratastel laud/riiulid/sahtel, et kogu vajalik oleks patsiendi juurde minekuks olemas.
  • Väga palju elektroonikat kasutavad. Iga ravimikarbi, mille nad oma ratastel alusele panevad, peavad nad arvutis registreerima (piiksutavad selle masinaga nagu poodides), EKG-d tehakse My cardio pad-iga, kust siis saadetakse kohe arstile see, vereanalüüside saatmisel samamoodi piiksutavad patsiendi triipkoodi ja valivad analüüsi. 
  • Õed võtavad siin arteriaalset verd. Neil on siin masin, millega nad saavad vajalikud vastused umbes 30 sekundiga. Super super fast nagu minu juhendaja ütles.
  • Huvitav asi on siin veel jelly water, kuhu segatakse uhmriga purustatud ravimid, mida on siis kergem neelamisprobleemidega patsientidel alla neelata.
  • Osakonnas on neil oma köök. 
  • Täna nägin, kuidas veeni punkteeritakse ja kanüüli pannakse paljaste kätega.
  • Plaastreid hoitakse vist kokku. Kasutatakse seda kiulist vatti ning seotakse teibiga kinni.
  • Nasogastraalsondi paigaldamine oli sõna otseses mõttes jõhker. Lihtsalt suruti jõuga see ninast sisse ja kui ei läinud hästi, tõmmati välja ja pandi teise ninasõõrmesse. Sellist asja nagu, et paluda patsiendil neelatada, ei olnud. Kurb oli näha, kuidas patsient kannatas.
  • Infusioonisüsteemidel ei nipsutata õhumulle välja, vaid lihtsalt lastakse ravimit neerukaussi. Ja ravimeid läheb siin päris palju raisku, mulle tundub.
  • Lähedased on terve päeva vist haiglas. Arsti juurde läksid nad ka vestlema ühe kaupa, et oma lähedaste kohta infot saada, kes haiglas parasjagu viibib. Söögiajal pandi osakonnas ketid ette ja lähedased pidid ootama koridoris ette nähtud alas. 
Vot sellised muljed siis tänasest päevast. Koju tulime jällegi jala, mingi 2 tundi, kuna käisime minu keelekursuse asju ajamas ja lõpuks olime ikka päris väsinud juba. Nii ootan juba neljapäeva, sest siis esimene vaba päev ja saab end korralikult välja puhata. 




Siin on ikka võimsaid puid, mis ilusti juba õitsevad :)





Koduteele jääb ikka huvitavaid ja ilusaid kohti. See on ikka ehtne nukumaja! Tuli kohe Katre meelde, kes kindlasti tahaks siin elada ja roosat rõdu nautida. :D


No need maasikad loovad küll juba suve meeleolu. :)


 Toidupoest välja tulles näeb sellist uhket hotelli.


Täna küll sai rohkem teksti ja vähem pilte, aga üritan ikka haiglast ka mõned pildid saada, et siis põnevam lugeda oleks. 

Igatahes, tänaseks lõpetan.. homme alustan jälle oma päeva kell 5 hommikul ja loodan, et tuleb sama tegus praktikapäev! :) 


No comments:

Post a Comment