Friday, April 10, 2015

Eilne praktikapäev oli jälle meeletult arendav. Tundsin, kuidas mu juhendaja usaldab järjest rohkem tegevusi ka minu kätte ning seeläbi õpin lihtsalt mega palju. Ta ise ütleb ka, et kõige parem meetod õppimiseks ongi, et ta laseb minul asjad läbi teha, siis tean paremini, millest ma aru ei saa ja saan temalt küsida ning õpitu jääb paremini meelde. 

Märkused haiglast:
  • Lisaks kõikidele igapäevastele õe ülesannetele, sain eemaldada peahaavast õmblused, teha patsiendile iseseisvalt EKG-d (juhendaja küll vaatas) ja proovisin ka ise ühte haavandit BWAT-iga hinnata. Bwat oli muidugi itaalia keeles, mistõttu ma sain ainult pooled punktid kirja panna, sest mul ei jäänud nii ruttu meelde ülejäänud asjad, mida ja kuidas seal hindama peab. Juhendaja aga otsis mulle inglise keelse materjali ja printis selle mulle välja, et ma saaksin õppida.
  • Juhendaja on hästi mõistev. Saab aru, et mul on raske siin teises keeles ja keskkonnas õppida, aga ta tahab, et ma kõike proffessionaalselt teeksin.
  • Tundsin jälle, kuidas ma olen nagu farmakoloogia suulisel eksamil. Nii palju ravimeid ja no kui vaadata lihtsalt ravimi nimetust, siis alati ei tule kohe meelde, mille vastu see ravim on ja kuidas ta toimib. Uut informatsiooni tuleb lihtsalt iga päev nii palju peale, et raske on kõike korraga meelde jätta. 
  • Rääkisin juhendajale, et Erasmuse grupp pole meid vastu võtnud ja pole väga vastatud mulle. Ja ta rääkis sellest ka teistele seal ning üks hooldaja ütles, et ta elab ühe tudengiga Bulgaariast, et võib talle minu nime anda ja siis saab tema meid kellegagi siin ehk tutvustada. Juhendaja naeris, et minu sotsiaalelu nüüd on selle hooldaja kätes. Haha :D 
  • Kuna pühade ajal mina praktikal ei olnud ja eile oli minu esimene päev meeste osakonnas (kus ma tavaliselt juhendajaga olen), siis osad patsiendid isegi ütlesid, et nad juba igatsesid mind ja rõõm näha jälle! Ja üks patsient isegi rääkis minuga inglise keeles, küsis, kuidas mul läheb ja mainis, et ta loodab järgmine nädal koju saada. Nii tore! :) 
  • Avastasin, et mulle ikka nii meeldivad hommikused vahetused. Kuigi jah, mulle endiselt meeldib ka kaua magada, aga siiski on mõnus, kui tegemist on lihtsalt nii palju, et kella vaadates avastad, et oi juba 2 tunni pärast saabki praktikapäev läbi ja ikka on pool päeva veel ees! 

Ma olen Teile rääkimata jätnud ühest hullust karkudega vanamehest.. Igatahes, ükskord läksime Dianaga bussipeatusesse ning see karkudega vanamees hakkas meid itaalia keeles sõimama ja igasugustesse "ilusatesse" kohtadesse saatma. Hoidsime temast eemale ja ühel hetkel ta tuli lähedamale, sõimas ja vehkis karkudega ning ütles "Move away, not here". Võtsin juba kotist igaks juhuks pipragaasi välja ja hoidsingi seda terve aeg käes. Bussi peale ei pidanud me õnneks samast uksest minema, aga bussist maha tulles sai ta ennem välja ning kõndis ruttu sinna bussi ukse juurde, kus meie olime ning jäi sinna seisma ja irvitas tobedalt. Jooksime ruttu bussi tagant uksest välja ning läksime ruttu minema. Ja eile oli ta haigla juures bussipeatuses ning sõimas seal kõiki, tobedalt irvitades. Nägin teda veel hiljem staziones ka ning ta lihtsalt kõnnib inimestest mööda ja ütleb inetuid asju.

Kirjutasin eile ühele prantsuse tüdrukule ka, kelle nime ma haiglast üles kirjutasin. Lisaks kirjutas mulle juba bulgaaria poiss, kes koos ühe hooldajaga elab. Rääkisin nendega juttu ja pakkusin välja, et võiks välja minna. Nad on hästi sõbralikud ja olid kohe nõus! Niiet, pühapäeval lähme kõik koos pubisse aperitivole! Jee, lõpuks ometigi kohtume teiste välistudengitega ka. :)

Ah jaa, teate?  Eestis olles sõin viimase asjana grillitud kanafileed ja üldse pole pikka aega sealiha söönud. Eile siis tegingi omale šnitslit õhtusöögiks ja no tõesti, ma olin sealiha maitse täiesti ära unustanud juba. Aga see oli nii hea! 



Ilmad lähevad vist jälle soojemaks. Täna hommikul oli no nii mõnus terrassil istuda, kohvi juua, päikest nautida. 


Hehee, saatsin natuke tervitusi siit Riminist. Nii tore, et nii ruttu kohale jõudis postkaart :) 


Hakkan nüüd vaikselt end jälle praktikale sättima. Tavaliselt pärastlõunased vahetused kuidagi venivad, aga loodan, et see vahetus möödub täna sama kiirelt kui hommikused vahetused. 

Seniks aga..
palju päikest Teile! :)

No comments:

Post a Comment