Wednesday, April 8, 2015

Tänane praktikapäev oli sellesmõttes eriline, et ma sain päris esimesed subkutaansed süstid teha päris patsientide peal! Ja täna, olles ühe teise õega mitte oma juhendajaga, tundsin, kuidas ma olen selle aja jooksul arenenud palju proffessionaalsemaks(teen kõike automaatselt nii nagu mu juhendaja mulle õpetanud on), ma ei ole enam nii arg protseduuride teostamisel ning pakun end alati appi. Sain ka ravimeid patsientidele valmis panna, mis on siin päris keeruline, sest ravimite nimetused on teistsugusemad kui Eestis ja arstid ei märgi ravimeid toimeaine järgi. 


Mõned märkused tänasest päevast:
  • Siinsed hooldajad ja õed on ikka super lahedad! Üritavad inglise keeles rääkida ja minu olemist mugavamaks teha kui oleme kohvipausil vms, et ma ei peaks end nii üksikuna tundma, kui kõik teised itaalia keeles räägivad.
  • Nägin ka ühte väga haruldast tüüpi nahavähki (nime ei mäleta), mida arstid kahjuks ravida ei oska. Patsiendil oli terve käsi peale kiiritusravi saamist meeletult turses ja mingid väga veidrad suured punnid olid tekkinud(nagu mullikile, ainult et nahast ja palju palju suuremate "mullidega"). Ilmselt sõnadega ei saa väljendada kui kole vaatepilt see oli.
  • Tänane juhendaja soovitas mulle toite, mida ma kindlasti siin Emilia Romagna's olles ära pean proovima: Cappelletti in brodo, ravioli, tortellini, strozzapreti. Piadina't soovitas ka, aga see on mul juba ära proovitud! :) 
  • Üks meeshooldaja küsis, kust ma pärit olen. Vastuse peale "I'm from Estonia", ütles ta: "Aaa, ex-Russia." 
  • Õpetasin tänasele juhendajale eesti keelse lause  "Kuidas Sul läheb?" Alguses oli ta reaktsioon, et whaaat, mis asi see on, aga ta sai hakkama, naljaka aktsendiga küll, aga siiski! :)
  • Üks õde sõi täna nii palju kohvipausidel, et ma mõtlesin, et kuhu tal see küll kõik mahub. Ja siis võttis ta veel ühe koogijupi ja ütles "I'm fat. I can!" hahaha :D 


 Te võite ainult ette kujutada, kui õnnelik ma olin, kui nägin, et meie lähedal asuvas Ukraina minimarketis oli tatart ja kaerahelbeid! Olen siit poodidest otsinud neid, aga no ei ole.. igal pool on ainult makaronid, makaronid ja veelkord makaronid. Ma ei kujutaks ette kui peaks iga päev pastat sööma, oleksin ise ka siis Eesti tagasitulemise ajaks makaron valmis. Isegi väikelastele mõeldud pudrud on siin imepisikestest makaronidest! 

No comments:

Post a Comment