Friday, April 17, 2015

Ilmselt kõige kurvem asi, mis minuga siin siiani juhtunud on, on see, et läksime osakonnas naiste poole peale üle ning nüüd olen viimased 2 nädalat selle praktika jooksul seal. Miks on see kurb? Sest naised on siin raskemates olukordades ja muidugi olin ma juba ära harjunud meeste poole peal, sest hakkasin juba patsiente tundma ning nime-nägu kokku viima ja seal oli üldse kuidagi toredam. Nüüd on see nagu jälle uus väljakutse, uus algus, sest patsiendid on võõrad ja peab jälle algusest peale õppima. 

Meile tuli osakonda siinse ülikooli 4 esimese aasta tudengit. Nii vinge oli näha, kui põnevil nad on. Sain neid natukene ise ka õpetada. Näiteks seletasin neile ravimeid, mis millegi vastu on ja andsin neile näpunäiteid, kuidas paremini infusioonisüsteeme ühendada või ampullist ravimit võtta. Nagu näha, siis neile ka selliseid asju koolis ei õpetatud ja mina oma esimesel haiglapraktikal Eestis tundsin samuti õpetustest puudust. Väga paljud lihtsalt ütlevad, et "Tee nii nagu sul mugav on. Tee nii nagu sulle meeldib", aga see pole ju õige. Need on küll nii pisikesed asjad, aga kui kasutada õigeid tehnikaid, saab kõik kiiremini tehtud.. ja hästi! Muidugi kiitus neile, kes saavadki kõik hästi ja kiiresti tehtud nii nagu neil mugav on! :) 

Mul oli ka üks öövahetus jälle siin vahepeal. Öö oli ikka mega rahulik! Õnneks aeg läks muid asju õppides siiski väga ruttu. Aga nagu ikka, siis minu öövahetused lõppevad seigeldes. Kell 7 lõppes vahetus, sõitsin rongijaama kohvi ja maailmaparimat saiakest sööma ning sõitsin siis kohe tagasi haiglasse, et kella 8ks erakorralisse jõuda. Nimelt käisin ükspäev kõrva arsti juures, sooviga, et ta mul kõrva loputaks, aga ta andis mulle hoopis mingi kõrvaõli ja kutsus 5 päeva pärast tagasi. Ma panin 2x seda õli omale kõrva ning see lukustas mu kõrva veelgi hullemini + teise kõrva ka, niiet ma olin siin ühe päeva peaaegu et täiesti kurt. Mind tegi see väga murelikuks ja rääkisin oma juhendajale ning ta soovitas mul minna emo kaudu tagasi. Nii ma siis läksingi. Õnneks oli mingi teine arst, kes siis aspireeris mu kõrva vaigust puhtaks, mis oli niiiiiiiii naljakas, sest ma sain mega kõdi. Ma olen lihtsalt nii tundlik, et kui ta oma käe mu kõrva lähedale pani, siis ma juba tundsin üle keha kõdi. See oli paras katsumus nii minule kui ka temale. Igatahes nalja oli palju, nii minul kui ka arstil ja õel. Ilmselt oli mul juba põletik ka tekkinud kõrva, sest sain nüüd põletikuvastase ravimi ning siis nädala pärast lähen tagasi kontrolli. Igatahes, tore on jälle kuuljate seas tagasi olla! :)

Kui eile sain ma terrassil oma esimese päevituse teha ja teisi kadedaks ajada, siis täna pean ütlema, et kadetseda pole vaja, meil siin kisub ka vihmaseks vist jälle.. 

Ilusat nädalavahetust Teile! Mina veedan oma nädalavahetuse nagu ikka - haiglas! :) 

No comments:

Post a Comment